Κυριακή 26 Ιουνίου 2022

Η ελληνική μουσική έπεσε στην παγίδα-trap

Πρόσφατα συνέβη κάτι πολύ δυσάρεστο για την ελληνική μουσική στην εκδήλωση των Mad Video Music Awards 2022 (στο εξής Mad VMA). Δυο τράπερς, οι Σνικ και Λάιτ πλακώθηκαν στα VIP ενώ τραγουδούσε η Έλενα Παπαρίζου με αποτέλεσμα η τελευταία να αποχωρήσει άμεσα από την εκδήλωση και να τραυματιστεί ελαφρά. Αυτό το γεγονός αποτελεί την τέλεια αφορμή για αυτό το άρθρο, ώστε να σχολιάσουμε ότι η ελληνική μουσική έπεσε στην... trap, δηλαδή στην παγίδα.

Η απαξίωση των Mad VMA

Όταν είχαν πρωτοξεκινήσει και μέχρι πριν λίγα χρόνια, όταν αυτό το είδος μουσικής που ονομάζεται trap δεν εμφανιζόταν στα βραβεία του Mad είχαμε πολύ όμορφες και ποιοτικές εμφανίσεις από εξαιρετικά ποιοτικούς καλλιτέχνες, όπως Έλενα Παπαρίζου, Μιχάλη Χατζηγιάννη, Tampta, Stereo Mike, Stavento, Nivo, Σάκη Ρουβά, Δέσποινα Βανδή, Καίτη Γαρμπή και άλλους. Τα βραβεία αυτά με άλλα λόγια όντως κάποτε ήταν η γιορτή της ελληνικής μουσικής αλλά έχουν πάψει εδώ και λίγα χρόνια να θεωρούνται γιορτή, γιατί η παρακμή δεν ήρθε από το ξύλο των δυο τράπερς, αλλά ήρθε όταν «τραγουδιστές της τραπ» άρχισαν να καλούνται και να βραβεύονται για την «μουσική» τους. Όταν επιβραβεύουμε ένα είδος «μουσικής» που κάνει λόγο για απαξίωση της γυναίκας, για ναρκωτικά, για όπλα και για λεφτά, μην περιμένει κανένας ότι τα Mad VMA θα συνεχίσουν να θεωρούνται σοβαρός διαγωνισμός μουσικών βραβείων, μάλλον το αντίθετο, όπως αποδείχθηκε περίτρανα φέτος.

Κανένας σεβασμός

Όταν το μόνο που απασχολεί κάποιους είναι να λύσουν τις διαφορές τους είτε με απλό τσακωμό είτε ακόμα χειρότερα με ξύλο, όπως συνέβη στα φετινά βραβεία με αυτούς τους δύο, αποτελεί απόδειξη ότι δεν υπάρχει κανένας σεβασμός. Δεν σεβάστηκαν την Έλενα Παπαρίζου που τραγουδούσε εκείνη τη στιγμή με τόσα χρόνια ποιοτικής καριέρας στην πλάτη της, δεν σεβάστηκαν την Ιωάννα Παλιοσπύρου, η οποία ήταν να παραδώσει βραβείο στην Παπαρίζου, δεν σεβάστηκαν το κοινό, το οποίο βρισκόταν εκεί για να ακούσει μουσική και όχι να βλέπει δυο κακοτέχνες να πλακώνονται στο ξύλο νομίζοντας πως είναι το κέντρο του κόσμου. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά αντί να φύγουν από τα βραβεία έχοντας έστω λίγη ντροπή παράμειναν και τραγούδησαν, όσο για την υποκριτική συγγνώμη που ζήτησαν μετά, αρνούμαστε να την σχολιάσουμε.

Λανθασμένη αντιμετώπιση

Ο πρωταρχικός λόγος που τα Mad VMA έχουν απαξιωθεί τόσο πολύ τα τελευταία χρόνια έχει να κάνει και με την τραπ μουσική που βραβεύεται αλλά κυρίως έχει να κάνει με το ίδιο κανάλι του Mad που τα διοργανώνει κάθε χρόνο. Τα Mad έχουν εισάγει αυτό το είδος «μουσικής» στα βραβεία τους, τα Mad ήταν αυτά που δεν απέτρεψαν το ξύλο μεταξύ των δυο τράπερς και τα Mad είναι αυτά που θα τους καλέσουν στα επόμενα βραβεία σαν να μην συνέβη τίποτα. Όταν λοιπόν οι ίδιοι οι διοργανωτές απαξιώνουν με αυτόν τον τρόπο τα βραβεία τους, δεν κάνουν κακό μόνο στα ίδια τα βραβεία, κάνουν κακό στην ελληνική μουσική, την οποία συνεχίζουν να την θάβουν στην παγίδα που έπεσε.

Η παρακμή της ελληνικής μουσικής

Δυστυχώς η trap αποτελεί πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα από όσο νομίζουμε. Είναι λυπηρό να βλέπουμε ακόμα και ποιοτικούς καλλιτέχνες της pop σκηνής να τραγουδάνε για όπλα, ναρκωτικά και λεφτά, όπως οι Μέλισσες, οι Kings, η Tampta και άλλοι που έριξαν το επίπεδο της μουσικής τους όταν αποφάσισαν να τραγουδήσουν με άτομα, τα οποία καμία σχέση με την μουσική δεν έχουν. Είναι απογοητευτικό να βλέπουμε ποιοτικά τραγούδια να μην αναγνωρίζονται πλέον, αλλά αντίθετα να ακούμε τραγούδια της τραπ όπου σταθούμε και όπου βρεθούμε. Το γεγονός ότι η τραπ είναι mainstream και το γεγονός ότι βρίσκει χώρο σε μεγάλες μουσικές εκδηλώσεις, όπως τα μουσικά βραβεία, θα οδηγεί την ελληνική μουσική σε όλο και μεγαλύτερη απαξίωση. Ο κόσμος πρέπει να στείλει την trap στον κάλαθο των αχρήστων, όχι μόνο για να σωθούν τα αυτιά του, αλλά και για να σωθεί η ελληνική μουσική γενικότερα και φυσικά ελπίζουμε οι καλλιτέχνες της ελληνικής μουσικής να σταματήσουν να τους δίνουν βήμα.

1 σχόλιο:

  1. Όταν η μουσική βιομηχανία με το όνομα «trap» μπήκε στις ζωές μας, ο κόσμος προσπαθούσε να την αποδεχτεί. Κυρίως τα άτομα σε μεγάλες ηλικίες που έβλεπαν τα παιδιά τους να ακούνε αυτά τα τραγούδια και δεν μπορούσαν να τα σταματήσουν.

    Σήμερα, κατόπιν από αυτά τα αισχρά γεγονότα ο κόσμος κατάλαβε πως αυτή η μουσική σκηνή προάγει τη βία, τις υβριστικές λέξεις και άλλα πολλά που μπορούν να αλλάξουν τη συμπεριφορά ενός ατόμου. Θα είμαι πολύ ευτυχής αν αυτή η μουσική βιομηχανία που δεν έχει καμία θέση στη χώρα μας εξαλειφθεί από τις ζωές μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή