Τρίτη 28 Ιουνίου 2016

Για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Κάθε νέος θέλει να ανοίξει τα φτερά του και να πραγματοποιήσει τα δικά του όνειρα, όμως για να γίνει αυτό πρέπει να περάσει από την διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Οι εξετάσεις αυτές, είναι ψυχοφθόρες για κάθε μαθητή που καλείται να τις αντιμετωπίσει και απαιτούν τεράστια ψυχική δύναμη.

Επιδιώξεις
Όλοι οι νέοι παρά τις δύσκολες συγκυρίες που μπορεί να υπάρχουν, έχουν μέσα τους την ελπίδα ότι εκείνοι θα καταφέρουν να φέρουν την άνοιξη και αυτός είναι ο κύριος λόγος που οι νέοι σήμερα έχουν όνειρα και επιδιώξεις. Για να καταφέρουν όμως να κατακτήσουν τους στόχους τους, πρέπει να περάσουν το κατώφλι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσω των Πανελλαδικών εξετάσεων και εκεί οι νέοι αρχίζουν να απελπίζονται και να ανησυχούν. Οι εξετάσεις αυτές αποτελούν βαρόμετρο για το κατά πόσο οι νέοι θα συνεχίσουν τα όνειρά τους ή όχι καθώς αυτές αποτελούν το εισιτήριο για την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια της χώρας.

Η Διαδικασία
Οι Πανελλήνιες εξετάσεις μπορούν να παρομοιαστούν με ψυχικό βιασμό των υποψήφιων φοιτητών. Δεν είναι οι ατελείωτες ώρες που ξοδεύει ένας μαθητής για να γράψει καλά και να μπει εκεί που θέλει, δεν είναι τα ξενύχτια που έχει ρίξει, δεν είναι οι βόλτες που έχει στερηθεί... Είναι το άγχος που αποκτά ένας μαθητής όσο πλησιάζει η ώρα για να γράψει, είναι ο φόβος που όλο και μεγαλώνει όσο πλησιάζει το σχολείο του για να γράψει κάνοντας όλο και πιο αργά βήματα, είναι το γεγονός πως γνωρίζει πως ο,τι γραφεί στο τετράδιο, αυτό θα βαθμολογηθεί αυστηρώς αντικειμενικά χωρίς ούτε μία μονάδα απόκλισης, είναι το γεγονός πως ο μαθητής όσο εξελίσσεται η διαδικασία καταλαβαίνει πολύ καλά πως τα όνειρα και το μέλλον του κρίνονται από τους απρόσιτους βαθμολογητές. Μπορεί άραγε ένας μαθητής να αντέξει τόση πίεση; Μπορεί άραγε ένας μαθητής να βρει το ψυχικό κουράγιο και να το κάνει; Μπορεί άραγε ένας μαθητής να βρει το ψυχικό κουράγιο να δει τα αποτελέσματα; Μπορεί άραγε ένας μαθητής σε περίπτωση που δεν έγραψε καλά να αντιμετωπίσει και κυρίως να χειριστεί τις αντιδράσεις του οικογενειακού του περιβάλλοντος αλλά και του ίδιου; Η απάντηση σε όλα αυτά τα ερωτήματα είναι πως δεν μπορούν όλοι. Δεν έχουν όλοι τη ψυχική δύναμη. Πολλούς μαθητές τους κατάπιε το άγχος τους σε σημείο που ούτε να πάνε στο σχολείο μπορούσαν. Πολλοί μαθητές ακόμα και μέσα στην αίθουσα παθαίνουν κρίση πανικού, κάτι που όντως έγινε σε ένα σχολείο με δύο παιδιά. Νομίζει κανείς σας πως είναι απλό; Νομίζει κανείς σας πως είναι απλά θέμα διαβάσματος; Νομίζει κανείς σας πως όποιος δεν έγραψε καλά τεμπέλιαζε όλη τη χρονιά, όπως αναφέρετε πολλοί από εσάς; Νομίζει κανείς σας πως όταν κρίνετε τους υποψηφίους τους κάνετε καλό; Καλώς ή κακώς το οικογενειακό περιβάλλον κάθε μαθητή είναι έξω από το χορό και δεν μπορεί να καταλάβει τίποτα. Διαπιστώνεται ότι η διαδικασία αυτή κάνει μεγάλο κακό στον ψυχικό κόσμο όλων των μαθητών.

Τα Συναισθήματα
Οι μαθητές περνάνε την χειρότερη περίοδο της ζωής τους καθώς το μέλλον τους κρίνεται, οι στόχοι τους κρίνονται, τα σχέδιά τους κρίνονται, τα όνειρά τους κρίνονται, οι ίδιοι οι μαθητές κρίνονται. Το άγχος την περίοδο των Πανελλαδικών εξετάσεων χτυπάει κόκκινο και δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό για να κατακτήσουν την πρώτη τους αλλά και την πιο δύσκολη κορυφή, αυτή των Πανελληνίων εξετάσεων. Αν την κατακτήσουν υπάρχει μεγάλη χαρά, η χαρά της κατάκτησης, η χαρά του ονείρου αλλά από την άλλη αν δεν συμβεί αυτό που επιδιώκεται, τότε υπάρχει λύπη και απελπισία και πολλά κλάματα. Πόσοι μαθητές άραγε μόλις είδαν τα αποτελέσματα, έφυγαν κλαίγοντας από το σχολείο τους; Είναι πολλοί αυτοί οι μαθητές και δεν έχουν ανάγκη την κριτική των γονέων τους αλλά την αγκαλιά των γονέων τους. Οι γονείς αυτή την περίοδο πρέπει να στηρίξουν τα παιδιά τους ο,τι και να γίνει, ο,τι και να συμβεί γιατί πάνω από τους στόχους των νέων μετράει η ψυχική τους υγεία και οι Πανελλήνιες κάνουν τα πάντα για να την καταστρέψουν, δεν χρειάζεται οι γονείς να δώσουν την χαριστική βολή.

Εναλλακτικές
Εκτός της Πανεπιστημιακής οδού, αναφέρεται από πολλούς ότι υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές και όντως είναι έτσι αλλά καμία δεν είναι τόσο ισχυρή όσο εκείνη των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Οι σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση γίνονται χωρίς οικονομική επιβάρυνση και το πτυχίο που αποκτάται από ένα Πανεπιστήμιο είναι ισχυρό και η επαγγελματική αποκατάσταση ενός νέου γίνεται πολύ πιο εύκολα σε σύγκριση με άλλα πτυχία εκτός της Πανεπιστημιακής οδού, όπως αυτά των ΙΕΚ ή των ιδιωτικών σχολών, τα οποία δεν έχουν μεγάλη ισχύ, άρα η επαγγελματική αποκατάσταση γίνεται πιο δύσκολα.

Καταλήγοντας, κάθε νέος θέλει να πραγματοποιήσει τα όνειρά του με τον τρόπο που επιθυμεί. Συνήθως αυτός ο τρόπος είναι η τριτοβάθμια εκπαίδευση και για να εισέλθει κάποιος σε αυτή πρέπει να πιει το πικρό ποτήρι των Πανελλαδικών Εξετάσεων και σαφώς υπάρχουν και άλλες λύσεις, όμως καμία δεν είναι τόσο επαρκής, όσο αυτής της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου