Δευτέρα, 22 Μαρτίου 2021

Οι επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης στους μαθητές Δημοτικού

Από τη στιγμή που η πανδημία του κορονοϊού ήρθε και στην Ελλάδα, η ελληνική κυβέρνηση προχώρησε σε κλείσιμο όλων των βαθμίδων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μεταξύ άλλων και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θεσπίζοντας στα σχολεία την τηλεκπαίδευση. Σε εκείνη τη βαθμίδα φοιτούν τα παιδιά του Δημοτικού και όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, το κλείσιμο των Δημοτικών σχολείων και η τηλεκπαίδευση έχουν προκαλέσει σοβαρότατες επιπτώσεις στους μικρούς μαθητές, τις οποίες σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε.

Υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Το διαδίκτυο ποτέ δεν θα αντικαταστήσει τα πάντα, πόσο μάλλον την δια ζώσης διδασκαλία, οπότε έχοντας υπόψιν τη γενική αυτή αλήθεια, έχουμε υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αυτό αν και θεωρητικά μπορεί να καλυφθεί στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω των διαδικτυακών μαθημάτων, θεωρούμε ότι δε μπορεί να καλυφθεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, ένα μικρό παιδάκι, για να μάθει με τον βέλτιστο τρόπο το οτιδήποτε, είναι αναγκαίο ο δάσκαλος να χρησιμοποιήσει παραδείγματα και γενικότερα την πρακτική διδασκαλία, κάτι που με την τηλεκπαίδευση δε μπορεί να γίνει στο επιθυμητό επίπεδο, με αποτέλεσμα τα παιδιά να έχουν κάποια κενά στις βασικές γνώσεις που προσφέρει η πρωτοβάθμια.

Προβλήματα κοινωνικοποίησης

Το σχολείο αποτελεί έναν από τους πιο βασικούς και σημαντικούς φορείς κοινωνικοποίησης, ιδιαίτερα οι τάξεις του Δημοτικού και το κλείσιμο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ίσως προκαλέσει στους μαθητές μακροπρόθεσμα προβλήματα ένταξης στο κοινωνικό σύνολο. Είναι πολύ σημαντικό για ένα παιδί να ζήσει την ηλικία του, να γνωρίσει και άλλους ανθρώπους, να παίξει, να κλάψει, να γελάσει, πράγματα που μέσω ενός υπολογιστή απλά δε γίνονται. Γενικά ο πρωταρχικός στόχος της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι η κοινωνικοποίηση των μαθητών και δεν επιτυγχάνεται μέσω των διαδικτυακών μαθημάτων και είναι πολύ πιθανό η διαδικασία της κοινωνικοποίησης για αυτά τα παιδιά να μην πετύχει στον ιδανικό βαθμό λόγω των κλειστών σχολείων.

Παιδιά και νέα τεχνολογία

Όπως έχουμε γράψει σε παλαιότερα άρθρα και δοκίμια, τα μικρά παιδιά δεν πρέπει να έρχονται συχνά σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες, δηλαδή με τους υπολογιστές, τα τάμπλετ και τα κινητά. Ενώ μέχρι και πριν έναν χρόνο ήταν επιλογή των γονέων για το κατά πόσο θα έφερναν τα παιδιά τους σε επαφή με τη νέα τεχνολογία και το διαδίκτυο, έρχεται η ελληνική πολιτεία και επιβάλλει τη χρήση του διαδικτύου στα παιδιά με σκοπό τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είναι αρκετά σημαντικό ένα παιδί να δραστηριοποιείται, κάτι που γινόταν όταν πήγαινε σχολείο, δεν έκανε τα πάντα από το διαδίκτυο, δεν ζει έτσι την ηλικία του, δεν κοινωνικοποιείται σωστά και είναι αρκετά πιθανό πολλά παιδιά με τόσες ώρες χρήσης της νέας τεχνολογίας να εξαρτηθούν από αυτήν ως ένα σημείο.

Εξαίρεση των Δημοτικών

Για όλους αυτούς τους λόγους πιστεύουμε ότι θα ήταν καλό να είχαν εξαιρεθεί τα Δημοτικά σχολεία από τα περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού, όπως έγινε εξαίρεση και με τα Ειδικά σχολεία. Φυσικά κανένας δεν αμφισβητεί ότι η υγεία είναι το πιο σημαντικό στη ζωή μας, ωστόσο και η παιδεία είναι εξίσου σημαντική για τα παιδιά μας, γιατί μέσω εκείνης επιτυγχάνεται κατά τον Αριστοτέλη το ευ ζην.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου